Categories
Blogs Free to use ICT World Wide Web

Minimum Basic SEO principles

ignoring SEOis like open store without a windows

1. Execution > Planning

You can plan until you’re blue in the face, but the only way to know what works is by producing. So what does it mean to produce? 

In the context of SEO, it means:

  • Optimize technical/UX performance
  • Optimize & upgrade existing pages
  • Create new SEO-driven pages
  • Send more outreach emails (for link acquisition)

Yes, you’ll need to do keyword research and an SEO audit. However, be careful not to spend too much time in these phases. 

Action is what produces results and allows you to learn what works.

2. Different is Always Better

Find a unique angle for the keyword you’re tackling.

For example, if everyone has “how-to” posts, build a data-driven post.

Again, focusing on differentiation is the only way to avoid a race to the bottom.

3. Ignore Short-Term Volatility

Whenever you’re working with a new website, you’re going to experience volatility.

It’s normal because your website doesn’t have enough authority to deserve stability.

Examine the performance of any given keyword by months, quarters, and years.

Sources: https://www.gotchseo.com/

By Hilfan Soeltansyah

Bapak dari 2 anak lelaki, yang memiliki passion di kewirausahaan dalam bidang ICT, kerja di dunia pendidikan Telkom University di Direktorat Pusat Teknologi Informasi Tel-U.
https://hilfan-s.blogspot.com

3 replies on “Minimum Basic SEO principles”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Categories
Blogs Free to use TIK World Wide Web

Prinsip-prinsip SEO Dasar Minimum

ignoring SEOis like open store without a windows

1. Eksekusi > Perencanaan

Anda dapat merencanakan sampai tua, tetapi satu-satunya cara untuk mengetahui apa yang berhasil adalah dengan memproduksi. Jadi apa artinya menghasilkan? 

Dalam konteks SEO, itu berarti:

  • Optimalkan kinerja teknis/UX
  • Optimalkan & tingkatkan halaman yang ada
  • Buat halaman baru yang digerakkan oleh SEO
  • Kirim lebih banyak email penjangkauan (untuk akuisisi tautan)

Ya, Anda harus melakukan riset kata kunci dan audit SEO. Namun, berhati-hatilah untuk tidak menghabiskan terlalu banyak waktu dalam fase ini. 

Tindakan adalah apa yang menghasilkan hasil dan memungkinkan Anda mempelajari apa yang berhasil.

2. Berbeda Selalu Lebih Baik

Temukan sudut unik untuk kata kunci yang Anda tangani.

Misalnya, jika setiap orang memiliki postingan “petunjuk”, buat postingan berdasarkan data.

Sekali lagi, berfokus pada diferensiasi adalah satu-satunya cara untuk menghindari perlombaan ke bawah.

3. Abaikan Viral Jangka Pendek

Setiap kali Anda bekerja dengan situs web baru, Anda akan mengalami keinginan terkenal dalam waktu cepat.

Itu normal karena situs web Anda tidak memiliki otoritas yang cukup untuk mendapatkan stabilitas.

Periksa kinerja kata kunci apa pun berdasarkan bulan, kuartal, dan tahun.

Sumber: https://www.gotchseo.com/

By Hilfan Soeltansyah

Bapak dari 2 anak lelaki, yang memiliki passion di kewirausahaan dalam bidang ICT, kerja di dunia pendidikan Telkom University di Direktorat Pusat Teknologi Informasi Tel-U.
https://hilfan-s.blogspot.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *